בעל עסק ליבוא מוצרי אלקטרוניקה? יש לך חברה ליבוא והפצת חלקים לתעשייה? אתה בוודאי מבין את האתגר הפיננסי הכרוך במימון יבוא. עוד לפני שהתחלת להתעסק בניהול הסחר, תפעול רכש מול הספקים וניהול שרשרת האספקה, אתה עסוק במימון, בכסף – בתזרים. במקום להיות פנוי במחשבה קדימה אתה תקוע בשלב הקריטי של 'איך להשיג מימון?'. בעלי עסק או חברה שרואים את התמונה הגדולה יודעים שכדאי להשקיע בהשגת מימון נכון שיאפשר להם מרווח נשימה, עדיפות אצל הספקים ויכולת מיקוח חזקה יותר מהרגיל. אך מעל לכל ובעיקר – אפשרות להתעסק בפיתוח עסקי במקום לדאוג לשגרה.
בשיחה עם יאיר, המשנה למנכ"ל של ארבליס ומומחה במימון ופיננסים, נוכל לקבל תמונה על המצב הפיננסי ב-2023 והקשיים שלעיתים בנקאים מערימים על יבואנים שרוצים לצמוח. יאיר הצטרף לארבליס במטרה לתת מענה מקיף יותר ליבואנים, תוך בחינה מעמיקה של הסיכוי מול הסיכון ודרך זה, לאפשר היקפי אשראי גבוהים יותר ללקוחות בעלי פוטנציאל. הניסיון העשיר של יאיר במימון הבנקאי, החוץ-בנקאי וקרוב לעשור של ייעוץ לחברות, מאפשר לו לתת אשראי במקומות שגופי מימון אחרים מפחדים להיות. להלן מספר טיפים שלו לבעלי עסקים ב-2023:
1. 'אל תקחו אשראי בכל מחיר'
סביבת הריבית הגבוהה מעמיסה על יבואנים עלויות שלא הכירו קודם, וגם כשהם מצליחים להשיג מימון, הוא נוגס להם באכזריות ברווחים. "לא תמיד אפשר לגלגל באופן מיידי (אם בכלל) את עליית המחירים ללקוחות" אומר יאיר שדה, "זה עלול להביא לקוחות להפסד, או חלילה לכדור שלג שיביא למפולת בהמשך". חשוב להבין מה מממנים, לאיזו תקופה, מה סך העלויות ואיך מחזירים את האשראי. לפני שיודעים את התשובות לשאלות הנ"ל, אסור לקחת אשראי – זה אולי ייתן אויר בטווח הקצר, אבל יכביד מאוד בטווח הארוך.
2. 'תתרכזו במה שאתם טובים'
מרבית בעלי העסקים מבינים היטב במוצר שלהם, יודעים לקנות אותו טוב ולמכור אותו מצוין. את כל השאר, במרבית המקרים, הם עושים כי הם חייבים וכי אין להם את האדם המתאים בחברה להטיל עליו את האחריות הזאת. לדעתו של יאיר, אפשר וכדאי להיעזר במומחים, הן בתחום המימוני והן בתחום שרשרת האספקה.
3. 'תבינו מה הנכסים שעומדים לרשותכם ותנצלו אותם'
מרבית גופי המימון לא מתייחסים למלאי כנכס ולעיתים, אף מסתכלים עליו כנטל. לעוסקים במלאכה, ברור כשמש שמלאי שווה כסף, אבל לצערנו, גופי מימון שלא באים מעולמות הרכש ושרשרת האספקה, לא יודעים להישען עליו בבואם לתת אשראי ללקוחות. זה בדיוק כמו שתהיה מכונה במפעל שלא מייצרת כלום ואפילו לא מכסה את ההשקעה בה. חשוב להבין, מלאי שווה כסף וכנגד מה ששווה כסף ניתן לקבל אשראי! תקפידו לנצל את כל התשומות שברשותכם להגשמת הפוטנציאל של החברה.
4. 'רציפות מלאי הינה קריטית לצמיחה של חברה'
לעיתים, חברות "נתקעות" ללא מלאי מספק ולמעשה, במקרה הטוב, מקטינות את סל הרכישה של הלקוחות בגלל צד ההיצע ולא בגלל צד הביקוש. במקרה הפחות טוב, הלקוחות ישלימו חוסרים מספקים אחרים ובבוא היום, יעברו לקנות את הכל דרך הספק שברגע האמת היה זמין עם מלאי. בעזרת תכנון מלאי נכון, ובעזרת אשראי שתומך ברוחב ובעומק מדף נכון, אפשר לתת שירות מעולה ללקוחות ולגדול גם בסל הקניה של הלקוחות הקיימים וגם בהיכרות עם לקוחות חדשים שהתאכזבו מהספקים הקיימים שלהם.
5. 'הנחות, הנחות, הנחות'
כמעט בכל תחום וכמעט בכל העולם, יצרנים ומפיצים עושים הנחות לכמויות והנחות לפי תנאי תשלום. כשאתם נזילים, בין אם בזכות הון עצמי ובין אם בזכות אשראי, אתם יכולים להתמקח עם הספק ולקבל הנחה על רכישת כמויות גדולות יותר ו/או הנחה בגין הקדמת תשלום. כשיש גוף מימון שמבין את העסק שלכם, חושב איתכם קדימה ויודע לחתור למגע, ניתן להרוויח עוד כמה אחוזים בכל עסקה, שבסוף השנה, מצטברים לסכומים יפים מאוד בשורת הרווח הנקי.
לדבריו של יאיר, הפתרון של ארבליס מיועד לחברות שמתקשות להדביק את ההיצע לביקוש. חברות כאלו, צריכות להתרכז בשיפור תנאים מול הספקים ובהגדלת המכירות, ולא בהגדלת מסגרות האשראי בבנקים ו/או בדאגה ובבירורים אם המשלוח יצא מסין בזמן או לא ומתי הוא יגיע וכמה יחייבו אותו. את כל זה – ארבליס יודעת לעשות בעזרת צוות שמתמחה במימון ובכל היבטי שרשרת האספקה.
ליצירת קשר ותיאום פגישה עם הצוות, אנו מזמינים אתכם להרשם כאן באתר או להתקשר אלינו. נשמח לעמוד לשירותכם,
צוות ארבליס